Wednesday 20 March 2013

Kenangan yang Hilang

Assalamualaikum.


Ape khabar kawan-kawan. Sihat? *Abaikan gambar diatas. Sekadar berkongsi keindahan tuhan.*

Citer die sekarang guwe sudah move on. Guwe sangat bersyukur yang sekarang guwe diberikan kesempatan untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat ijazah. Guwe meneruskan pelajaran di sebuah pusat pengajian di bandara Shah Alam. Ada laa dalam  satu/dua semester guwe kat Shah Alam nie. Ada seronok ada tak berapa nak seronok. Seronok dak-dak comel ada yang same dengan guwe dan dapat jumpe awek-awek comel suasana yang baru. Yang tak seronok subjek dah makin mencabar. Haha. Puuiihh.


Lately nie guwa rase sedih semacam je. Guwe semacam rindukan sesuatu. Sesuatu yang guwe rase sudah jauh dengan guwe dan kawan-kawan guwe. "Mungkin sudah hilang", bisik hati suci guwe. Sesuatu yang guwe dah tak nampak lagi. Guwe merasakan seperti kehilangan sesuatu antara kami di Shah Alam nie. Kat mana  sume benda tu pergi? Haa itu yang kita nak tahu. Camna ehh nak dapatkan balek? Kalau lu orang jumpa tolong bagitau guwe.

********



********



Seriously sedang guwe taip nie guwe teringat dan rindu saat-saat..

Nine yang selalu buat lawak-lawak yang tak jadi pastu guwe and the geng gelakkan sebab tak lawak. Yang selalu bagi motivasi dan teori-teori die yang kadang-kadang tak betul jugak. Haha. Nice.

Apep yang selalu blur-blur bila guwe and the geng sembang pasal masalah-masalah semasa. Yang senang untuk ajak berbual-bual. Smart.

Alang yang dulu malu-malu nak senyum sebab pakai bracesss. Sekarang senyum sampai ke telinga.Yang guwe respek sebab sudah berubah kearah yang lebih baik. Juga sebagai sifu guwe dalam mempelajari dan mendalami ilmu futsal. The Best.

Apis Wahid yang selalu buat muke blur time ambik gambar. Selalu buat lawak tapi orang tak layan. Haha. Yang selalu nak ambil berat pasal kawan-kawan lain. Cool.


Ika Syameera yang selalu gelak tak keluar suara. Yang selalu menceriakan keadaan. Selalu mengambil berat pasal kawan-kawan.  Senyuman yang menawan. 

Mariam Jamilah yang gelak mesti pukul orang yang ada dekat dengan die. Yang selalu buat muka ala-ala comel time ambil gambar. Senyuman yang sweet.

Isfalinda yang gelak menggilai bagai nak gila. Orang dah abes gelak die still lagi gelak. Mungkin kene hantar berubat kot. Haha. Comel.

Aishah Zoul yang selalu sebut ayat "Kejadah" kalo nak menafikan sesuatu perkara atau statement. Yang  suke kalo orang cakap die 'kurus'. Haha. Senyuman yang cantik.

Fatihah Raub yang selalu beremosi kalo cerita pasal kawen-kawen. Hehe. Yang selalu membantu dalam menjayakan ape-ape trip. Senyuman yang penuh keikhlasan.


Guwe rindu time kite buat surprise birthday Ika. Sambut birthday Aishah. Jumpe member Teha nama Hana. Sambut birthday bersama Nine dengan Is . Kat DC. 

Guwe rindu time kite bincang-bincang pasal nak buat rancangan untuk dak-dak comel penang yang nak datang untuk majlis konvokesyen. Siap nanges-nanges lagi. Haha. Kat DC.

Guwe rindu time kite berangan-angan untuk buat trip ke luar negara seperti Brunei dan Singapura bila kite dah senior nanti. Kat DC

Guwe rindu time kite pergi main ice keting. Sanggup berhujan pastu berlindung kat bus stop depan Unit Kesihatan sampai hujan berhenti. Main sampai kite mahir berskating. "Eh tengok nie Is dah pandai". Then buk gedebuk tergolek. Haha.

Guwe rindu masa-mase yang diluangkan di makmal En Azizi dengan En Fairuz untuk menyiap mini project MicroP. Siap tarik-tarik muka lagi. Penat mungkin.

************

Kalo ikutkan banyak lagi benda yang guwe rindu. Masih terpahat di dinding fikiran guwe yang guwe sendiri tak dapat jelaskan dengan kata-kata. Hmm. Kenangan yang hilang. Guwe berharap sangat yang kenangan nie boleh carik balek. Semoga kite kekal berkawan. Guwe sayang lu orang.



"Kau ada dikala ku suka, dikala ku duka, setiap tangisan dan juga ketawa
Kau ada dikala ku perlu setia menemaniku
Pegang erat tanganku bila aku jatuh"- Najwa Latip, Sahabatku.




P/s: Kami mintak maaf weh.



1 comment:

  1. ..Smile kawan2... kenangan yang terindah pasti kita xnak ianya hilang bukan.. so,, keep in touch.. jika ada masalah...bawak la berbincang..semoga kenangan kita bersama akan terus diukir untuk masa2 akan datang.. Simple as me, Smile like me... Peace no war...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...