Saturday 3 December 2011

Alasan.

Assalamualaikum.



What's up guys? 

Ini ari guwa dapat sesuatu dari member guwa. Die selalu bagi motivasi kat guwa dan brothers. Kira macam pakar motivasi ahh cter die. So, street to the point. Ape yang die bagi?? Die bagi guwa satu.. hmm.. camner nak cakap ehh.. hmm lebeh kurang macam motivasi ahh. Pasal alasan. So, guwa pon touch up- touch up sikit, obohol sana sini die punyer motivasi mengikut kesesuaian untuk guwa update entri kali nie. Berikut merupakan adaptasi motivasi beliau versi guwa. Haha.


Aku nak!! Tapi.... (Bace baris nie jerit tau, baru real. Haha)

Tuudiia, mencari alasan untuk lari dari masalah. Guwa rase sumer umat manusia dalam dunia nie pasti ada masalah. Pastuu, mesti suke carik alasan untuk lari dari masalah tu. Kan? Lu org mesti ada pengalaman? Macam guwa taktau. Heh. Tapi kejadah ape pengalaman camtu? Buat alasan pastu dengar alasan, aishh sampai bosan dengar perkataan alasan. Haha. Tapi kan guwa tertanye-tanye kenapa harus bagi alasan?? Why? Tell me! Tell me!!



Sebenarnya, antara lu org sedar mahupun tidak, hampir tiap-tiap hari lu org mencipta alasan. Sebab? cume nak mengelakkan sesuatu yang tak disukai. Heh. Hanya sebab yang begitu kecil je lu org telah mencipta pelbagai alasan yang superb dan kadang-kadang tak masuk dek akal pemikiran manusia.

******************************

Titus : Weh mana lepas makan? Kampus jom. Study. Lagipon guwa dah janji nak jumpe Prof. Bad kat lif pukol 2. Amacam?

Bonai : Ehh.. ang pi la. Guwa rase nak balik la. Nak berak.

Titus : Lu boley berak kat kampus. 

Bonai : Tandas kat kampus kecik.

Titus : .........

******************************

See??  Alasan bro. Alasan semata-mata. Seperti yang guwa nyatakan diatas, alasan hanya lah suatu alat untuk org yang  tak suke or minat melakukan sesuatu. Tapi kan, bukan lumrah manusia yang suke bagi alasan, cume ini adalah tabiat manusia. Tabiat susah nak berhenti. Perlukan masa untuk mengubah tabiat. Benda-benda cengini sumer bergantung kepada lu org jugak. Takdak sape yang boley ubah tabiat lu org melainkan lu org dan tuhan sahaja. Betol tak? Hmm. Guwa? Ehem. Guwa insan biasa. Tak terlepas dari memberikan alasan.


So, lu org setuju dengan statement guwa? Alasan hanya suatu alat untuk meloloskan diri dari melakukan perkara yang lu org tak suke. Haha. Okey la, sampai sini saje la ape yang guwa dapat simpulkan hasil dari motivasi member guwa tu. Laen hari guwa akan stori lagi pasal isu alasan nie. Okey? Itu pon kalo lu org berminat la. Heh. Pokok nya jangan bagi alasan ehh. Kbai.




"Reason is the natural order of truth; but imagination is the organ of meaning" - C.S. Lewis.



p/s : Name si motivator di rahsiakan atas sebab-sebab yang munasabah.


2 comments:

  1. ...alasan penting jugak bila ianya betol2 diperlukan...mcm kena tahan polis...
    polis:bak cnie ic ngan lesen (lesen P lagi)
    patrick wan gay:nah cik
    polis:(cek moto,,sticker P xde)mne sticker P belakang moto awk??
    patrick wan gay:ehhh...td ada cik..terbang kowt mse bwk td...hahaha...
    polis:ok...(mmg pandai klau percaya..hahaha)
    alasan utk mlepaskan diri....sekali lepas...2 kali mmg x r....

    ReplyDelete
  2. pendapat lu ada betol nyer,, Cayalah,,

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...